Profil školky

Profil školky

      • Jaké máme třídy

      •  

        Heterogenní třída-výhody

         

        Proč jsme se rozhodli pro "věkově smíšené" třídy?

         

        Výhody heterogenních tříd

         

        1. Větší prostor pro spolupráci.

        2. Zavedená pravidla skupinového soužití přijímají děti lépe, když je od nich nevyžadujeme jen my, ale i starší děti, a jdou jim příkladem.

        3. Starší děti poznávají v zrcadle mladších svoji zralost, čímž se zvyšuje jejich sebevědomí.

        4. Věkově smíšená skupina výrazněji probouzí v dětech potřebu něčeho dosáhnout (lepší uspokojení základních sociálních potřeb).

        5. Děti se navzájem učí způsobem, který nemohou nahradit ani učitelé, ani rodiče. Mohou si předávat poznatky znatelně jednodušeji.

        6. Když mladší děti pozorují starší při činnostech, je tím povzbuzován první zájem o budoucí úkoly a ulehčen přístup k novým oblastem myšlení. Mladší děti se tímto připravují na zvládání budoucích úkolů a dříve projevují zájem o činnosti, které by od nich ještě nikdo neočekával.

        7. Starší děti, pokud jsou vyzvány k vysvětlení, jsou nuceny své znalosti strukturovat, aby je mohly srozumitelně dál předávat mladším dětem (protože jen to, čemu člověk sám porozumí, může vysvětlit druhému člověku – starší děti tak rozšiřují své schopnosti).

        8. Věkově odlišné skupiny ovlivňují rozvoj řeči dítěte, dochází k přirozené nápovědě starších dětí, aktivace slovní zásoby.

        9. Věkově smíšená třída umožňuje práci s menší skupinou dětí a tím dokonalejšímu procvičení získaných vědomostí či dovedností.

        10. Pokud je v heterogenní třídě mladší dítě, které je vyspělejší, přirozeně se snaží vyrovnat dětem starším, nebo naopak dítě méně vyzrálé najde lepší komunikaci s dětmi mladšími.

        11. Ve věkově smíšené skupině se děti rychleji vyvíjejí, mají v sobě navzájem vzory.

        12. Starší děti se učí toleranci, ohleduplnosti, cítí se být důležité a podle toho se učí i chování k mladším a slabším dětem (výchova k prosociálnímu chování).

        13. Nové děti se lépe adaptují na pobyt v MŠ, protože vstupují do kolektivu, kde není tolik plačících děti jako ve třídě homogenní (stejného věku). Mají možnost ze začátku jen pozorovat a postupně se začleňovat do činností podle vlastního rozhodnutí.

        14. Pro děti je takto uspořádaná třída přirozenější (rodinný model).

        15. Možnost práce v době, kdy mladší děti ještě odpočívají. Více prostoru a času pro individuální přístup a vylepšení nevyrovnaných výkonů v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. 

        16. Více prostoru pro individuální přístup k dětem ve všech věkových skupinách a lepší přehled učitelek o získaných dovednostech a znalostech dětí.

         



        Více zde: http://www.skolinkanona.cz/pro-rodice/heterogenni-trida-vyhody/


         

      • Kontakt

        • Základní škola a Mateřská škola Křešice, okres Litoměřice, p.o.
        • 606409159
        • 606 409 159, 603 868 632
        • Bezručova 141
          Křešice
          411 48
          41148 Křešice
          Czech Republic
        • IČO 75003635
        • kwhmerq
        • Ředitelka ZŠ a MŠ Mgr. Lenka Špittová
          606 409 159
          reditelna@zskresice.cz
        • Mgr. Jiří Černý
          603 868 632
          wonositosedne@gmail.com
        • Bc. Chladilová Magdaléna
          721 750 052
          skolka@zskresice.cz
        • Monika Stiskalová
          702 171 122
        • PO-PÁ volejte od 6 do 7:30 a od 12 do 16 hod
          602 372 686
        • Monika Stiskalová
          702 171 122
        • Třídní učitelka: Mgr. Jitka Círusová 602 236 344
          Asistentka pedagoga: Zuzana Náglová 776 783 821
        • Třídní učitelka: Mgr. Gabriela Hamerská 603 552 723
          Asistentka pedagoga: Marcela Pirunčíková 733 689 077
        • Třídní učitelka: Mgr. Alena Seidlová 736 621 777
          Asistentka pedagoga: Tereza Šílová 607105 673
        • Třídní učitelka: Mgr. Hana Ženklová 603 731 619
          Asistentka pedagoga: Petra Vyzisková 725 593 273, Miroslava Žampachová 602 316 356
        • Třídní učitelka: Mgr. Klára Strmeňová 724 841 306
          Asistentka pedagoga: Olga Berglová 723 628 211
        • Třídní učitelka: Mgr. Danuše Kvapilová Fryčová 608 416 855
          Asistentka pedagoga: Andrea Horáčková 720 598 235
        • RED IZO 600081371
      • Přihlášení