Co to je wellbeing
Co to je wellbeing
Také chcete školy, kde se všichni cítí dobře, navazují funkční a podpůrné vztahy a mohou naplno rozvíjet svůj potenciál?
Souhlasíte s tím, že děti, které jsou spokojené, se také mnohem lépe učí?
Věříte, že wellbeing není bonus, ale je to základ, bez kterého nemáme šanci dosáhnout významného zlepšení v oblasti duševního zdraví ani v oblasti vzdělávacích výsledků studujících?
Sdílíte přesvědčení, že duševní zdraví je základ a na duši záleží?
Myslíte si, že každý by měl zažívat, jaké to je, když se do školy těší…?
Jak a proč to chceme u nás ve škole
1) Také chcete školy, kde se všichni cítí dobře, navazují funkční a podpůrné vztahy a mohou naplno využívat svůj potenciál?
Vedení ZŠ a MŠ Křešice: Ano, přesně takovou školu chceme a systematicky ji budujeme.
Proč: Protože bezpečně a vztahové prostředí je podmínkou pro učení, spolupráci i dlouhodobou stabilitu školy.2) Souhlasíte s tím, že děti, které jsou spokojené, se také mnohem lépe učí?
Vedení ZŠ a MŠ Křešice: Ano. Spokojené dítě se učí rychleji, s větší jistotou jako menším stresem.
Proč: Protože emoce ovlivnit pozornost, paměť i motivaci – bez pohody se učení zadrhává.3) Věříte, že wellbeing není bonus, ale základ, bez které nemáme šanci dosáhnout zlepšení v duševním zdraví ani ve výsledcích učení?
Vedení ZŠ a MŠ Křešice: Ano. Wellbeing bereme jako nezbytný předpoklad kvalitního učení i stabilního fungování školy.
Proč: Protože dlouhodobá únava, tlak a neklid oslabují výkon i vztahy; prevence je vždy levnější než řešení následků.4) Sdílíte přesvědčení, že duševní zdraví je základ a na duši záleží?
Vedení ZŠ a MŠ Křešice: Ano. Bez péče o duševní zdraví dětí i dospělých škol dobře fungovat nemůže.
Proč: Protože psychická pohoda nabízí chování, komunikaci, klima i schopnost zvládat náročné situace.5) Myslíte si, že každý by měl zažívat, jaké to je, když se do školy těší?
Vedení ZŠ a MŠ Křešice: Ano. Je to jeden z hlavních cílů naší školy.
Proč: Protože radost z příchodu znamená bezpečí, dobré vztahy a chuť objevovat – a to je základ kvalitního vzdělávání.
