Hodnocení
Formativní hodnocení
Jak hodnotíme – formativně a s respektem
Na ZŠ a MŠ Křešice přistupujeme k hodnocení jinak – vnímáme ho jako nástroj podpory a růstu, nikoliv jen jako výsledek. Uplatňujeme především formativní hodnocení, které pomáhá dětem porozumět, kde právě jsou, kam směřují a co potřebují k dalšímu pokroku.
Co to v praxi znamená?
-
Průběžná zpětná vazba – Děti dostávají pravidelně konkrétní informace o tom, co se jim daří a co mohou zlepšit.
-
Sebehodnocení a sebereflexe – Vedeme žáky k tomu, aby sami dokázali zhodnotit svou práci, uvědomili si vlastní pokrok a přijímali za něj odpovědnost.
-
Individuální přístup – Hodnocení zohledňuje schopnosti a možnosti jednotlivých dětí, jejich úsilí i rozvoj.
-
Bez stresu a s důvěrou – Snažíme se vytvářet prostředí, kde děti nemají strach z chyb, ale učí se z nich.
-
Hodnoticí slovní zpětná vazba – Tam, kde je to možné, používáme slovní hodnocení nebo prvky projektu „Vysvědčení jinak“ Vysvědčení JINAK - číst více
Cílem je, aby každé dítě rozumělo svému učení a mělo motivaci se zlepšovat – ne kvůli známce, ale kvůli vlastnímu posunu.
-